SZÍV SZUTRA
Avalókitésvara bódhiszattva a mély meghaladó
bölcsességben időzvén látja,
az öt alkotórész mindegyike üres, és ezzel
minden szenvedést meghalad.
Sáriputra!
A forma nem különbözik az
ürességtől, az üresség nem különbözik a formától.
A forma valóban
üresség, az üresség valóban forma.
Így ilyen az érzés, az érzékelés, az
akarat és a tudatosság is.
Sáriputra!
Minden jelenségnek üresség a
természete.
Nem keletkeznek, és nem szűnnek meg, nem tiszták, és nem
szennyezettek,
nem növekszenek, és nem csökkennek.
Ezért az ürességben nincs forma, érzés,
érzékelés, akarat és tudatosság.
Nincs szem, fül, orr, nyelv, test és
értelem, nincs szín, hang, szag, íz, tapintás és tudati folyamat, nincs
birodalma az érzékszerveknek és a tudatosságnak.
Nincs nem tudás, és
nincs annak megszűnése, nincs öregség és halál, és nincs ezek megszűnése
sem.
Nincs szenvedés, nincs annak oka, nincs annak megszűnése, és nincs
útja a megszüntetésnek.
Nincs megvalósítás, és nincs megérkezés, mivel
nincs, amit el kellene érni.
A bódhiszattvának a meghaladó bölcsesség
által akadálytól mentes a tudata.
Mivel nincs akadály, nincs félelem
sem, így meghaladva minden illúziót a megszabadulást eléri.
A három világ összes buddhái a meghaladó bölcsesség által valósítják meg a tökéletes és felülmúlhatatlan felébredettséget.
Ezért ismerd fel a meghaladó bölcsességet, a
nagy szent eszmét, a nagy tudás eszméjét, a felülmúlhatatlan eszmét, a
hasonlíthatatlan eszmét, azt, ami véget vet minden szenvedésnek, a
bölcsességet, ami valóságos és nem hamis.
Ezért hangoztasd a meghaladó bölcsesség eszméjét, amely így szól:
gaté, gaté, páragaté, páraszamgaté, bódhi szváhá
gaté, gaté, páragaté, páraszamgaté, bódhi szváhá
gaté, gaté, páragaté, páraszamgaté, bódhi szváhá